Saturday, April 12, 2014

BILA CODY DATANG UNTUK SERVIS LOMBOK II






Masuk hari ini, dah 4 bulan Mr. Lombok saya ni berkhidmat untuk kami satu family. 

Hmm..tengok..syok ja dia dia orang melepak depan TV. Nampak macam ok jer..tapi pernah tak kita fikir udara dalam rumah yang mereka dan kita sendiri sedut setiap saat. Menurut kajian, udara dalaman lebih mengundang bahaya daripada udara luaran. Sejauh mana bahaya..boleh la sama tanya en. Google... tak rugi kita tambah knowledge berguna untuk kebaikan kita juga.



Kali ini, saya nak kongsi kenapa perlunya penapis udara / air purifier. Dalam rumah kita..umumnya ada bermacam-macam bahan terampai dalam udara kita seperti habuk, debu halus, debu hama, bahan kimia, gas-gas, kuman, virus dan bakteria. Bahan-bahan ini berupaya masuk ke dalam tubuh kita melalui pernafasan. Bahan-bahan terampai ni memang kita tak boleh nak nampak dengan mata kasar kita. Jadi secara tidak langsung, bahan-bahan inilah yang menjadi penyebab kepada jangkitan selsema, batuk, asma dan lain-lain masalah berkaitan asma.


Alhamdulillah diberi kesedaran untuk pakai penapis udara Coway model Lombok II ni. Sangat berkesan menapis bahan-bahan terampai yang saya sebutkan tadi. Apa yang perlu kita buat...hidupkan (ON) sahaja alat ini..dan jalani kehidupan macam biasa. Cukup waktu, pihak coway akan datang buat servis untuk mencuci (atau tukar filter bila cukup tempoh) seluruh luar dan dalam alat ini. 


First Visit by Cody ~ Sangat sporting named Reena Lai

Second visit Cody untuk servis LombokII
Untuk second visit ni, Cody bawak sekali 2nd filter untuk ditukar. 2nd filter ni di panggil legionella filter yang berfungsi menapis habuk yang sgt halus serta bersifat anti bakteria.

No 1 dan 2 : Keadaan 1st filter yang dipenuhi habuk serta sedikit bulu kucing. Saya tak bela kucing, kenapa ada bulu kucing??? Sebab, pernah 1 kali bawak lombok ni join Cat show kat old klang road.. event tu 2 hari. Sempat melekat gak bulu-bulu kucing tu.

No. 3: Kotak legionella filter yang belum ditukar.

No. 4: Yes, dah bersih kembali lombok II saya and sedia berkhidmat semula sebelum dikunjungi lagi oleh cody saya lagi 2 bln dari tarikh hari ini.









  











No comments:

Post a Comment